פרסום בגוגל: איך נדע שהקמפיין עובד בצורה רצויה

גוגל אדוורדס מהווה כיום את מערכת הפרסום האינטרנטית היעילה ביותר עבור עסקים. מדובר במערכת אשר מאפשרת להגיע ללקוחות פוטנציאלים באמצעות העלאת קמפיין ממומן ובד בבד, מעניקה למפרסם כלים לעקוב אחרי הביצועים של הפרסום ולנתח אותם, בכדי להחליט האם הקמפיין כפי שהוא מועיל לעסק שלו, או שמא יש צורך לשנות ולשפר אותו. אם החלטתם להעלות קמפיין פרסומי בגוגל, חשוב מאוד שתעשו זאת בצורה הנכונה על מנת שהקמפיין יממש את ייעודו הן על ידי ביצוע כלל השלבים הנחוצים לצורך העלאת קמפיין מוצלח בגוגל והן על ידי מעקב אחר נתונים שונים לאחר שהקמפיין עלה, אשר יכולים להעיד על הצלחתו או אי הצלחתו של הקמפיין.

מדדים חיוניים להצלחת קמפיין בגוגל

מערכת גוגל אדוורס היא מערכת בעלת יכולת דיווח אודות נתונים רבים כגון: כמות החשיפות של הקמפיין, שיעורי ההמרה שלו, היחס בין ההקלקות על המודעה להמרות ועוד. מכיוון שמדובר בנתונים כמותיים, הרי שכאשר בוחנים אותם בצורה הנכונה הם יכולים לסייע לכל מפרסם לקבל החלטות אודות ניהול הקמפיין הפרסומי שלו בגוגל. מכיוון שישנם כמה וכמה מדדים אשר מציעה גוגל אדוורדס, כל מפרסם חייב לבחור את המדדים אשר רלוונטיים מבחינתו למדידת הצלחת הקמפיין ולעקוב אחריהם. כמובן, גם לאחר שתגדירו את המדדים הרלוונטיים עבורכם לצורך מדידת הצלחת הקמפיין שלכם, תוכלו להיעזר גם בנתונים האחרים אשר מספקת גוגל אדוורדס בקשר לקמפיין שלכם.

בהתאם לאילו נתונים ניתן להסיק שהקמפיין שלכם בגוגל מצליח

אז איזה נתונים יכולים להעיד על הצלחתו של קמפיין פרסום בגוגל?

  1. כמות החשיפות של הקמפיין שלכם וכמות ההקלקות עליו הם מדדים שיש לבחון לאחר שהעלאתם את הקמפיין בכדי לבדוק עד כמה הוא יעיל ומוצלח. על אף שאינכם משלמים על החשיפה של הקמפיין אלא רק על הקלקה של גולש עליו, הרי שבהתאם לגודל החשיפה של הקמפיין ניתן להסיק האם ביצעתם בחירת מילות מפתח נכונות לקמפיין. מודעה אשר איננה מקבלת חשיפה רחבה מדי, ככל הנראה לא עולה בדפי החיפוש הראשונים של גוגל בעת חיפוש רלוונטי של לקוח ולכן, על המפרסם לבצע אופטימיזציה לקמפיין על ידי ביצוע מחודש של סקר מילות מפתח ובחירה במילות המפתח המדויקות עבור הקמפיין. גם שיעור ההקלקות על הקמפיין יקבע האם הקמפיין מוצלח או לא. ייתכן מאוד שאם המודעה הממומנת שלכם איננה זוכה להקלקות רבות, שהיא איננה מספיק אטרקטיבית או מושכת. גם במקרה שכזה יש צורך לבצע אופטימיזציה לקמפיין
  2. היחס בין ההקלקות להמרות- מטרתו של כל מפרסם בהעלאת קמפיין פרסומי בגוגל היא לגרום ללקוחות פוטנציאלים להקליק על המודעה שעולה בעת חיפוש רלוונטי, להגיע לדף הנחיתה של העסק ולבצע בו פעולה כלשהי כגון: רכישת מוצר, יצירת קשר או השארת פרטים. כל פעולה המבוצעת לאחר הקלקה באתר של העסק או בדף הנחיתה קרויה: המרה. ככל שיש יחס חיובי בין כמות ההקלקות על המודעה הממומנת לכמות ההמרות, הרי שניתן להסיק מכך שהקמפיין מוצלח ומממש את מטרותיו.