5 טיפים לעיצוב הלוגו לעסק שלך

עסקים בעידן המודרני תלויים מאוד בתקשורת יעילה עם הלקוחות הפוטנציאליים, לכן המשווקים קובעים אסטרטגיות שנועדו להבטיח שהקהל יוכל להתקשר עם העסק במגוון דרכים ובעלי העסקים משקיעים כסף רב ביצירת כלים חזותיים שיוכלו לעורר את תשומת לבם של האנשים ולנהל את האינטראקציה איתם.

לוגו אינו רק סמל עסקי לזיהוי החברה, המוצרים או השירותים שלה, אלא הוא גם ובעיקר כלי שמסייע ליצירת זהות מותג חזקה. בעולם העסקי המודרני של ימנו, הלוגו משרת מספר מטרות והוא זה שיכול לשלוח לקהל היעד שלכם את המסר העסקי הנכון, או לא. לוגו בעיצוב מקצועי יכול להפוך לקוחות מזדמנים ללקוחות נאמנים, לכן חשוב ומומלץ מאוד בראשית הדרך להסתייע בגורם מקצועי אשר מתמחה בשירותי עיצוב לוגו לעסקים על מנת שהתוצר הסופי ישרת את העסק באופן הטוב ביותר. בתור התחלה, ריכזנו עבורכם כאן חמישה טיפים בסיסיים ליצירת לוגו אפקטיבי לאורך זמן:

  1. להכיר את המותג – כאשר המעצב בוחר את רכיבי הלוגו עליו לדעת:
  • איזו אידיאולוגיה מדריכה את המותג?
  • מהם שאיפות המותג בעתיד?
  • מיהי קבוצת האנשים הספציפית המרכיבה את קהל היעד והלקוחות של המותג?
  • מה מאפיין את אישיות המותג (רך, קשוח)?
  1. לשקף את אופי העסק – כאשר הלוגו מיישר קו עם העסק, הוא ייצור זהות מותג עבור העסק בשוק התחרותי, לכן:
  • הלוגו אמור לשקף את העסק שלכם באופן מלא.
  • הצבעים והתמונות היוצרים את הלוגו צריכים להתאים לעסק, למוצרים או לשירותים.
  • המסר של העסק יגיע לקהל היעד כאשר עיצוב הלוגו משקף את העסק, הערכים או התכונות שלו.
  1. הרושם הוא מכריע – עיצוב הלוגו אמור ליצור רושם מתמשך בקרב השוק והלקוחות. מספיקה הצצה חטופה בלוגו, כדי להפנט את האנשים. ברגע שאנשים יתרשמו מהעיצוב, הלוגו יפתה אותם לחזור אליכם שוב ושוב. כדי ליצור רושם, וודאו שהלוגו הוא ייחודי. כלומר, העיצוב מבוסס על קונספט חדש שמאפשר לו לבלוט מבין שאר הלוגואים בשוק. הלוגו חייב להיות מעוצב טוב יותר מהלוגו של המתחרים.
  2. השתמשו בצבעים בשום שכל – לצבעים יש תפקיד מכריע בקביעת המסר של המותג. למשל:
  • גוון אדום שולח מסר אגרסיבי, נלהב ואנרגטי, והוא מתאים למותג המתמקד בצעירים.
  • גוון כחול שולח תחושות של אינטליגנציה ותחושה של יחדיו.

השתמשו בצבעים נועזים כדי למשוך את תשומת הלב אבל צבעים אלה צריכים לספר גם על האישיות של המותג שלכם. זכרו שכול צבע מעורר רגש והופך למסר עבור הלקוחות. יש מדע מאחורי הצבעים, השתמשו בו ביעילות.

  1. בחרו בגופנים בזהירות – הגופנים מאפיינים את אישיות המותג. למשל, לוגו של חנות צעצועים ישתמש בגופן כתב יד כדי להקרין ידידותיות לילדים. באופן דומה לוגו ללהקת רוק, ישתמש בגופנים מודגשים שיעניקו ללהקה אישיות חזקה. חשוב שהגופנים בלוגו שלכם ישלחו את המסרים הנכונים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם.