לוגו של כל חברה הוא סימן ההיכר שלה ולכן הלקוחות זוכרים לאורך זמן את נראותו של הסמל או של הכיתוב. לכן כאשר מעוניינים לקדם מהלך של שינוי יש לעיצובו של הלוגו תפקיד מרכזי בנראות הכללית של תהליך המיתוג העסקי.
מהו מיתוג של עסק
תהליך מיתוג הוא הענקת זהות ועוצמה רבה לתחום העיסוק שבו פועלת החברה הספציפית. המטרה של המיתוג היא להתחבר לקהל היעד, כדי שהוא יחוש שייכות למוצר כיוון שהחברה משקיעה רבות בהעמקת הקשר עם הלקוחות כדי להעביר מסרים, נתונים ומידע אמיתי בכל מה שקשור לכך.
כדי לבנות אסטרטגיית מיתוג מבצעים סיעור מוחות של כל גורמי המפתח בחברה ויוצרים אפיון נכון שיבנה את הדימוי העצמי שההנהלה מעוניינת שהוא יהיה זה שייצג את התדמית של המותג והוא ייחשף בפני הציבור. זאת תוך מתן דגש על ערכים מהותיים וספציפיים שהם הבסיס להתנהלות העסקית והחצנה של התחום שבו מתמחה החברה.
עם הזמן המיתוג שנקבע הופך להיות סימן ההיכר של העסק ולכן חשוב לתכנן מראש איך ייראה המיתוג כדי שהוא יבליט את המוניטין הרב שצברה החברה במהלך שנות הפעילות שלה ואם הוא יכול לשמש חלון הראווה של הפעילות העסקית.
אופן בניית המיתוג
לאחר בניית קו החשיבה לגבי המיתוג, מתכננים את כל הצעדים שיובילו להעברת המסרים ללקוחות. באמצעות מילים שמביעות את המסר באופן חד וחלק, או באמצעות משפטים אשר מביעים באופן קצר וקולע את המצע העיקרי של המותג.
בחירת צבעי המותג הן אחת הבחירות החשובות ביותר כיוון שלכל צבע יש מסר מסוים והשפעה על קהל הלקוחות. מעצבים גרפיים משתמשים באיורים המתאימים ביותר, באלמנטים גרפיים ובצבע התואם את המטרה. הצבע האדום מתאים מאד כדי ליצור מיתוג וזאת לאור העובדה שמדובר בצבע עוצמתי אשר משרה חיוניות. הצבע הצהוב מוביל למחשבות חיוביות, הצבע הכחול מראה אמינות, והכתום מסמל אנרגיה. רבים משתמשים בצבע הירוק אשר מזכיר רוגע וטבע, הסגול יוצר נראות אלגנטית, הלבן יוצר שלווה והצבע וורוד מוביל לנושאים הקשורים בנשים ובנשיות.
כדי לחזק את סמל המותג מבצעים האנשה וחושבים יחד אם המותג היה אדם, באיזו מדינה הוא חי, מה מאפיין אותו אסתטית ומה הן אהבותיו בנושאים השונים כמו תחביבים, מזון ועוד.
מסקנות לגבי נראות המותג
הקו המנחה לעיצוב הלוגו אמור להיות פשוט ועם זאת מסקרן, מרתק ומעניין. כדי ליצור שילוב מקצועי בונים לוגו שהוא מרשים, מתאים לעידן החדש ובעל הבעה משמעותית.
לאחר בניית הסקיצות הראשוניות עבור מיתוג החברה, חשוב לבחון באמצעות הצוות המוביל איזו תחושה יוצר המוצר המוגמר. אם להערכת המומחים הקהל יזדהה עם המותג ועד כמה הוא מייצג את העסק בהתאם לדפוסי החשיבה שלו בנושא ייצור ושיווק ולערכים הבסיסיים שמנתבים את הדרך.
תהליך מיתוג בעסק בעל לוגו קיים
במקרים רבים מעוניינים בעסקים מסוימים לבצע שינויים מינוריים בלוגו כדי לבצע מיתוג מחדש. במקרים הללו ההמלצה היא לשמור על הקו הקיים כיוון שהוא כבר מוכר ללקוחות ורק לבצע התאמה למציאות, תוך שמירה על הצבעים שהם כבר מזוהים עם הפעילות העסקית ומהווים חלק בלתי נפרד מהמוניטין שצברה החברה לאורך שנים רבות.