קידום אתרים אורגני בשנת 2021 – כך תעשו זאת נכון

מקדמי אתרים, שימו לב לטרנדים החדשים – איך עושים קידום אתרים בשנת 2021? הנה כל מה שאתם חייבים להכיר בימים אלו:

1. חוויית משתמש כדירוג רשמי של גוגל – אם בשנים עברו הקריטריון של חוויית המשתמש באתר היה בגדר המלצה בכל הקשור לקידום אתרים אורגני, אז הרי שהחל מחודש מאי 2021 הקריטריון הזה הופך לחובה.

2. המהירות שבה האתר עולה – בשנת 2021 הנתון הזה הופך למכריע בכל הקשור להצלחת קידום האתר בגוגל. באופן כללי נוכל לומר שככל שהאתר שלכם יעלה יותר מהר, כך הדירוג שלו מבחינת גוגל יהיה גבוה יותר, וזו כמובן תחרות לא פשוטה מול אלפי אתרים אחרים שלוקחים בה חלק.

3. התאמה למכשירים ניידים – אם לא ידעתם, כיום מרבית התנועה לאתרים מגיעה דווקא ממכשירים ניידים ולא ממחשבים נייחים, מה שנקרא דסקטופ. לכן, גוגל נותן את מירב תשומת הלב לקריטריון ההתאמה של האתר שלכם למכשירים ניידים, כמו סמארטפון, טאבלטים ולפטופים. אם הגולשים שיגיעו לאתר שלכם דרך מכשיר נייד ויתקלו בחוויית משתמש לא נעימה, כמו ניווט לא נוח ועיצוב לא מותאם, גוגל ידרג אתכם מטה בתוצאות.

4. אבטחת הגולש – בעידן המודרני של פריצות לאתרים על ידי האקרים, אתם צריכים לתת את הדגש על הקריטריון של האבטחה. במיוחד אם האתר שלכם מציע מוצרים למכירה ומבצע סליקה, אתם פשוט לא יכולים להקל ראש באלמנט האבטחה.

5. פרסומות וחלונות קופצים – איך נאמר את זה בפשטות, גוגל לא ממש אוהב אתרים שמעמיסים על הגולשים שלהם באנרים בכמויות מוגזמות או חלונות קופצים. הדבר מקבל משנה תוקף במיוחד באתרים מותאמים למובייל, מכיוון שהשטח מוגבל יותר ואתם צריכים לנצל אותו בצורה נכונה.

6. איכות על פני כמות – אם בעבר לגוגל היה חשוב תעדכנו את התוכן באתר שלכם כמה שיותר, הרי שהחל משנת 2021 גוגל נותן תיעדוף לאיכות של התוכן. בניגוד לפרסום ממומן בפייסבוק, מבחינת גוגל זו כבר לא חוכמה גדולה להרים כמויות אדירות של תוכן לא איכותי שיגרום לגולשים שלכם לנטוש את האתר שלכם לאתר המתחרה. אתם צריכים להשקיע באיכות של התוכן שלכם ולגרום למצב כזה שבו הגולש שמגיע אליכם באמת מקבל מענה לצרכים שלו, וזה מה שיעשה את ההבדל בין קידום אתרים רגיל לבין קידום אתרים אורגני איכותי.

7. תוצאה מספר 0 בגוגל – עד היום גוגל היה מציג לכם קישורים לאתרים שמציגים את התשובה הכי רלוונטית לשאלה שלכם, כלומר כל המטרה שלו הייתה שתיכנסו לאתר. כיום גוגל ביצע מהפך של ממש ומציג למעשה תוצאת חיפוש אפס, פסקת תוכן רלוונטית ביותר מתוך האתר שמספק אותה. לדוגמא, אם תחפשו בגוגל למשל את המונח "תרמוסטט לדוד", תקבלו פסקת תוכן שלמה שלמעשה דוחקת את שאר התוצאות למטה. זו בדיוק החשיבות של איכות התוכן, שכן ככל שהוא יהיה איכותי ורלוונטי יותר לגולש, הוא יופיע למעלה בתוצאה מספר אפס ויביא יותר גולשים.