כל אמצעי שיווק המשתמש בכלים אלקטרוניים כדי להעביר מסרים לקידום מכירות – יכול להיחשב כשיווק דיגיטלי. בפועל, שיווק דיגיטלי מתייחס בדרך כלל לקמפיינים שיווקיים המתפרסמים במחשב, בטלפון, בטאבלט וכו׳. שיווק דיגיטלי מופיע בצורות רבות כמו: סרטון מקוון, מודעות פרסום ופוסטים ברשתות החברתיות.
בימינו, חשוב מאוד לנצל את העולם הדיגיטלי שמאופיין בנוכחות פרסומית מרשימה. ניתן לעשות זאת על ידי בניית מותג עם אסטרטגיה דיגיטלית והענקת חווית לקוח מעולה, שתמשוך יותר ויותר לקוחות.
מהו שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי מתייחס לפרסום המועבר בערוצים הדיגיטליים השונים (כמו מנועי חיפוש, אתרים, מדיה חברתית, דוא״ל ואפליקציות סלולריות). למעשה, אם הקמפיין השיווקי כולל תקשורת דיגיטלית, מדובר בשיווק דיגיטלי.
לעתים קרובות משווים את השיווק הדיגיטלי לשיווק המסורתי, ומתייחסים אליו כמו אל מודעות בכתבי עת או שלטי חוצות. אגב, אולי זה נשמע מוזר אבל הפרסום בטלוויזיה נחשב בדרך כלל לשיווק מסורתי ולא דיגיטלי.
מהם המאפיינים של השיווק הדיגיטלי?
פתרון בעיות נפוצות בעזרת שיווק דיגיטלי
כדי לייעל את אסטרטגיות השיווק שלכם, שיווק דיגיטלי הוא חובה. הנה שתי בעיות נפוצות ששיווק דיגיטלי יכול לפתור:
בעיה 1: אין לכם SEO – אופטימיזציה לקידום האתר!
בלי קשר למיצוב שלכם בתהליך השיווקי, חשוב להבין את שיטות העבודה המומלצות של SEO.
SEO יכול לא רק לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש, אלא גם:
בעיה 2: אין לכם אסטרטגיה למדיה החברתית!
חשוב מאוד שתהיה לכם צורה כלשהי של שיווק במדיה החברתית, לא משנה אם אתם רוצים:
המדיה החברתית מצוינת לא רק לשיפור המיתוג והמעורבות, כי היא יכולה לשמש גם כערוץ שימושי לפרסום דיגיטלי.
מצאו את הנישה ואת הקול העקבי שלכם והתאזרו בסבלנות. ככול שאלה ילכו ויגדלו, כך תגדל גם ההשפעה של מודעות הפרסום שלכם.